छोरा पाएपछि मात्रै स्वर्गको ढोका खोलिने हो ?
स्थान- लमजुङको एउटा गाउँ । समय- बिहानको करिब १० बजे । मौसम- प्रचण्ड गर्मी ।
स्थानीयको भीडले घेरिएकी थिइन्, सतिदेवी अधिकारी । औसत उचाइ, गोरो छाला,सुन्दर अनुहार भएकी उनलाई केही स्थानीयले जुत्ताको माला लगाइदिने सुरसार गर्दै थिए । यत्तिकैमा भीडबाटै आवाज आयो- ‘यति राम्री केटीलाई किन जुत्ताको माला लगाइदिन लागेका होलान्, कठै नि !’
तर,यो वास्तविक थिएन,चलचित्र ‘सतिदेवी’को सुटिङको एउटा दृश्य थियो । निर्माण टीमले उक्त दृश्यलाई भीडसहित कैद गर्न चाहन्थ्यो । त्यसनिम्ति क्यामेरा लुकाएर राखिएको थियो । तर,सुटिङबारे अनभिज्ञ रहेका केही स्थानीयले हृदयविदारक दृश्यमा मन थाम्न सकेनन् । र,कानेखुशी गर्दै निरन्तर सहानुभूति प्रकट गरे- ‘किन यस्तो गरेका होलान् यी नानीलाई !’
सतिदेवी बनेकी थिइन्,अभिनेत्री मलिका महत । जो चलचित्रकी मुख्य कलाकार हुन् । चलचित्रको सबैभन्दा भावनात्मक त्यो दृश्य र संवादमा उत्रिन मलिकालाई पनि मुस्किल नै भयो । दिउँसो सुटिङ सकिएपछि पनि क्यारेक्टरबाट बाहिर निस्कन सकेकी थिइनन् ।
‘दृश्य र संवाद अलि लामो भएकाले दिनभर नै चल्यो सुटिङ’,मलिका भन्छिन्, ‘तर साँझ कोठामा पुगेपछि पनि आफूलाई सतिदेवीबाट बाहिर ल्याउन गाह्रो भएको थियो ।’
०००
अहिले पनि अधिकांश परिवारमा छोरा जन्माउनै पर्छ भन्ने रुढीवाढी परम्परा हावी छ । जसको कारण एउटी महिला (आमा)ले आफ्नै श्रीमान र समाजबाट भोग्नुपर्ने मानसिक यातनाको चर्चा गरिसाध्य छैन । यद्यपि,यसको केही पीडा भने चलचित्र ‘सतिदेवी’मार्फत देखाउन खोजिएको छ ।
चलचित्रमार्फत छोरा-छोरीबीच हुने विभेद र त्यसले सिर्जना गर्ने समस्याहरुलाई अभिव्यक्त गर्न खोजिएको मलिका बताउँछिन् । भन्छिन्, ‘छोरा पाएपछि मात्रै स्वर्गको ढोका खोलिन्छ भन्ने अन्धविश्वासलाई चिर्न खोजेका छौँ।’
चलचित्रमा मनोरञ्जन र सन्देशको दोहोरो प्याराडक्स छ । मोफसलका दुर्लभ दृश्यहरु छन् । गाउँका अर्गानिक संवादहरु छन् । नेपाली र समाजको तीतो यर्थाथ छ । ‘सतिदेवी घरकी जेठी छोरी हो,ऊ बलियो छे,जिम्मेवार छे,कोमल छे, प्रेमिल छे,जुन कुराबाट महिला टाढा हुन सक्दैनन्’,मलिकाले थपिन् ।
०००
मलिका ‘सतिवेदी’ बन्नुअघिको किस्सा पनि रोचक नै छ । चलचित्रका लेखक तथा निर्देशक हुन्,लक्ष्मण सुवेदी । उनले कथा लेखिसकेका थिए । तर, आवश्यकता थियो- एक २०/२२ वर्षे युवतीको, जसले कथाको पात्रलाई न्याय गर्न सकोस् ।
ठीक त्यतिबेला लक्ष्मणको आँखामा परिन्,मलिका । उनको ‘यात्रा’, ‘पानीफोटो’ र दर्जनौ म्युजिक भिडियोको कामलाई नजिकबाट नियालिरहेका उनले मलिकालाई मेसेज गरे- ‘एउटा फिल्म छ, इच्छुक हुनुहुन्छ ?’
मलिकाले जवाफ फर्काइन्, ‘स्क्रीप्ट पठाउनुस् न !’ स्क्रीप्ट पढ्दै गर्दा उनले चलचित्रलाई भिजुयलाइज गर्न थालिन् । सतिदेवीको गाग्री बोक्ने शैली, खाना पकाउने तरिका, घाँस-दाउरा गर्ने बानी उनले पढ्दा पढ्दै अनुभूत गर्न थालिन् । त्यसपछि निर्देशक लक्ष्मणलाई फाइनल उत्तर दिइन्, ‘ओक्के, आइ एम रेडी ।’
०००
मलिका काठमाडौँमा जन्मेकी/हुर्केकी अभिनेत्री हुन् । घरकी माइली छोरी । उनका दाजुभाई छन् ।
‘चलचत्रिमा देखाइएको छोरा-छोरीबीच विभेदजस्तो तपाईको घरमा पनि हुन्छ ?’ भन्ने प्रश्नमा उनले जवाफ छ, ‘त्यो कुरामा म आफूलाई भाग्यमानी ठान्छु । हुन त काठमाडौँमा अहिले पनि कतिपय दम्पतीमा छोरा जन्माउनै पर्ने सोच रहेको देखिन्छ । तर त्यो मेरो घरमा त्यस्तो भएन ।’
बरु मलिकाले आफ्नो नजिकका साथीहरुको घरमा त्यस्तो विभेद देखेको सुनाइन् । ‘मैले साथीलाई दिदीबहिनी कति छौ भनेर सोध्दा ७ जना भएको सुनेँ, त्यो पनि छोराकै लागि हो’, उनले थपिन् ।
यर्थाथमा नभोगे पनि चलचित्र गरिसकेपछि अहिले मलिकालाई यस्ता घटनाहरुले शरीर जिरिङ्ग बनाउछ । छोरी-छोरी जन्मेकै कारण श्रीमानबाट सुन्नुपर्ने अपमानित शब्द र समाजले हेर्ने दृष्टिकोणलाई अनुमान गर्दामात्रै पनि उनको आँखा रसाउछ । ‘मैले त एकैछिन अभिनय गरेँ, सकियाे’, मालिकाले भनिन्, ‘तर वास्तविक जीवनमै त्यो स्थिति भोगिरहेका महिला र परिवारमा के बित्छ होला ? यसबारे सोच्दा भित्रैबाट पोल्छ ।’
000
सामान्यत:नेपाली चलचित्र क्षेत्रमा फिल्म चल्न हिरो (पुरुष) चाहिन्छ भन्ने भाष्य छ । तर ‘सतिदेवी’को मुख्य पात्र महिला (मलिका) छिन् । यसले उनीमाथि चलचित्र चलाउनैपर्ने दबाब बढाएको छ । यद्यपि, यसलाई मलिकाले अवसरको रुपमा लिएकी छन् । उनलाई लाग्छ, ‘चलचित्रको कथा अनुसार शीर्ष पात्र तय हुने हो, यो सतिदेवीको कथा भएको कारण म सतिदेवी बनेँ, योे चुनौती र अवसर हो ।’
अर्को कुरा, सतिदेवी अर्को चलचित्रसँग एकैदिन प्रदर्शनमा आउँदैछ । यसले दर्शकलाई चलचित्र छनोट गर्ने विकल्प दिएको छ । तथापि, सतीदेवीले उल्लेखनीय दर्शक पाउने मलिकाको विश्वास छ ।
यस चलचित्रले ग्रामिण फिल्म फेस्टिभल, दक्षिण एसियाली फिल्म फेस्टिभललगायतका आधा दर्जन फेस्टिभलमा अवार्ड जितिसकेको छ । जसका कारण चलचत्रिको हाइप राम्रै देखिन्छ । तर दर्शकको चेतनास्तर फरक-फरक हुने भएकाले हलमा यसलाई कत्तिको रुचाइन्छ ? त्यो भने भदौ ७ गतेपछि थाहा हुनेछ ।
चलचित्रले व्यावसायिक सफलता पाउनु, नपाउनु एउटा कुरा होला, तर समाजमा गढेर रहेको लैगिंक विभेद र यसका आयामहरु खोतल्न ‘सतिदेवी’ सफल हुनेमा भने शंका छैन । र अन्त्यमा, चलचित्रको संवादझैँ कुनै महिलाले कहिल्यै भन्न नपरोस्, ‘ए इश्वर, यो जुनीमा यस्तै भयो, अर्को जुनीमा छोरा बनाइदेउ !’
टिप्पणीहरू