अनि अभिनेत्री परिन् डाँकुको फन्दामा

अनि अभिनेत्री परिन् डाँकुको फन्दामा

चलते चलते 
यूँ ही कोई मिल गया था

सरे राह चलते चलते
वही ठमके रह गयी है
मेरी रात ढलते ढलते ।

जो कही गयी ना मुझसे

वह जÞमाना कह रहा है
के पÞmसाना बन गयी है
मेरी बात चलते चलते ।
यह चिराग बुझ रहे हैं
मेरे साथ जलते जलते
यूँ ही कोई मिल गया था
सरे राह चलते चलते ‘

उपर्युक्त गीत सन् १९७२ को फेब्रुअरी ४ मा प्रदर्शित बहुचर्चित हिन्दी चलचित्र ‘पाकिजा’ को हो । यो गीतको रचयिता हिन्दी चलचित्रकी वरिष्ठ अभिनेत्री शवाना आजमीका पिता कैफी आजमी हुन् । यो चलचित्र निर्माणमा १४ वर्ष लागेको थियो भने ट्रेजडी क्विनको खिताब पाएकी नायिका मीनाकुमारीको अन्तिम चलचित्र हो । फिल्मको कथा लेखन, निर्देशन र निर्माता स्वयं मीनाका लोग्ने कमाल अमरोहीले गरेका हुन् । फिल्मको छायांकन शुरु गर्दाको समय कमाल र मीना लोग्ने–स्वास्नी थिए भने फिल्मको निर्माण पूरा हुँदा दुबै अलग्गिसकेका थिए । फिल्म एक जना निरास वेश्याको हो । कमाल र मीनाले सन् १९५२ मा बिहे गरेका हुन् भने १९६४ मा सम्बन्धविच्छेद गरेका हुन् । यो फिल्म कमालले सन् १९५८ मा शुरु गरेका हुन् । उनले फिल्ममार्फत मीनालाई आफूले कति माया गर्छु भनेर देखाउन चाहेका थिए तर फिल्म पूरा नहुँदै उनीहरूको सम्बन्ध बिग्रियो । उनीहरूको उमेरमा १४ वर्षको फरक थियो । समयमै चलचित्र पूरा नहुनुमा मीनाको स्वास्थ्य पनि एउटा कारण थियो । कमालसितको सम्बन्ध बिग्रिन थालेदेखि नै मीनाले अत्यधिक रक्सी सेवन गर्न थालेकी थिइन् । फलतः उनको कलेजो बिग्य्रो । उपचारार्थ सन् १९६८ मा लण्डन र स्विट्जरल्याण्ड पुगिन् । रिलिज हुँदाको समयमा दर्शकले फिल्मलाई खासै रुचाएनन् तर दुई महिना नबित्दै ३१ मार्च १९७२ मा मीनाको निधन हुन पुग्यो, त्यसपछि भने हलमा दर्शकको घुइँचो बढ्न थाल्यो । फिल्म सुपरडुपर हिट भयो । निधन हुँदा मीना ३८ की थिइन् । उनले ९३ वटा चलचित्रमा अभिनय गरेकी छन् र प्रायः सबैमा उनले गरेको जीवन्त अभिनयलाई दर्शकले रुचाएका छन्् । तीमध्येको एउटा पाकिजा हो । हिन्दी फिल्म इण्डस्ट्रीमा जबजब मीनाकुमारीले अभिनय गरेका चलचित्रहरूको कुरो आउँछ, पाकिजा अग्रस्थानमा रहने गरेको छ ।

पाकिजाको छायांकन अन्तिम चरणमा पुगिसकेको थियो । बाँकी दृश्यको छायांकन गर्न कमाल अमरोही र मीनाकुमारी मध्यप्रदेशबाट दिल्लीतर्फ लागे । मध्यप्रदेशको शिवपुरी क्षेत्रमा पुग्दा नपुग्दै गाडीमा पेट्रोल सकियो । आसपास जंगलबाहेक केही थिएन । बस्तीको त नामोनिशान थिएन । कमालले गाडीमै रात बिताउने बिचार गरे । तर, उनलाई रत्तिभर पनि ज्ञान थिएन कि उक्त बियाबान जंगल इलाका डाँकुहरूको नियन्त्रित क्षेत्र हो । उनीहरू गडीभित्र मस्त निद्रामा थिए । राति १ बजेको समय होला, डाँकुहरू त्यहाँ आइपुगे र गाडीलाई घेरा हाले । उनीहरूले गाडीभित्र बसेका सबैलाई बाहिर निस्कन आदेश दिए । कमाल आफँै साहित्यकार हुन्, फिल्म निर्देशक र निर्माता मात्र होइनन् उर्दू र हिन्दी भाषाका कवि पनि । अरुको कुरा सजिलै सुन्दैनथे । स्वभावअनुरूप हतियार बोकेका डाँकुहरूको आदेश मान्न उनले अस्वीकार गरे । आफूलाई भेट्न चाहनेहरू स्वयं आफ्नो गाडीको नजिक आउन भने । उनले त्यसो भनेको एकछिनपछि गाडीको नजिक एक जना व्यक्ति देखा परे । अग्लो कदका उनले सिल्कको पाइजामा र कमिज लगाएका थिए । उनले सोध, े ‘तपाईंहरू को हो ?

कमाल, ‘हामी सुटिङको लागि आएको, अचानक बीचबाटोमै पेट्रोल सकियो । त्यसैले गाडीमै बसेर रात काटिरहेको ।’ कमालको ‘सुटिङ’ शब्दलाई डाँकुहरूका ती सरदारले अन्यथा नै ठाने । सुटिङको अर्थ फिल्मको छायांकन भन्ने बुझेनन् । सुटिङको अर्थ राइफलको सुटिङ भनेर बुझे । पुलिस होलान् भन्ठाने । आफूहरूलाई सुट गर्न आएको भनेर बुझे र बन्दुक ताने । कमालले स्थिति बिग्रन लागेको देखेपछि नम्र स्वरमा आफूहरू सिनेमाको सुटिङ गर्न आएको भनेर सम्झाए । सरदारले फेरि सोधे, ‘को–को छौ ?’

कमालले फिल्मकी हेरोइन मीनाकुमारी पनि छिन् र उनी अर्को गाडीमा छिन् भनेर जवाफ दिए । मीनाकुमारीको नाउँ सुन्नेबित्तिकै उनको आँखा खुशीले चम्कन थाल्यो । उनी आफै मीनाकुमारीको ठूलो प्रशंसक रहिछन् । मीनाकुमारीको मान्छे भन्ने थाहा पाउनेबित्तिकै उनले सबैको लागि खाने र बस्ने व्यवस्था मिलाउन आदेश दिए । बिहानपख मीनाकुमारीहरू त्यहाँबाट प्रस्थान गर्न तम्तयार भए । तर, सरदारले गाडी रोकेर मीनालाई भने ‘तिमीसँग जे छ चिनोको रूपमा मलाई दिएर जानू ।’ मीनासित उनलाई दिने केही थिएन । जब उनले यो कुरो सरदारलाई सुनाइन् सरदारले अटोग्राफ भए पनि दिन आग्रह गरे र आफ्नो मान्छेलाई कलम र कागज ल्याउन आदेश दिए । सरदारको आदेशअनुरूप डाँकुले कलमको सट्टा जे लिएर आए त्यो देखेर मीना थरथर काँप्न थालिन् । मीनाले डराइ डराइ त्यो वस्तु लिइन् । त्यो धारिलो चक्कु थियो । सरदारले आफ्नो हात अगाडि सारेर आफ्नो हातको नाडीमा चक्कुले मीनाको नाउँ लेखिदिन आग्रह गरे । निकै कोमल मन भएकी र हातमा कलम र ब्रस समातेर प्रेमिल गजल लेखिरहने उनी चक्कुले कसैको हातमा आफ्नो अटोग्राफ दिन निकै हिच्किचाएर बसिन् । तर, सरदारको कुरो नसुन्दा हुने परिणामबारे कमललाई राम्रो थाहा थियो, त्यसैले उनले सरदारले भनेअनुरूप गर्न मीनालाई हौस्याइन् । मीनाले थरथर काँपेको हातले सकिनसकी सरदारको हातमा ‘मीना’ लेखिदिइन् । सरदार आफूले मन पराएको हिरोइनको अटोग्राफ पाएर निकै खुशी भए । त्यसपछि उनले मीनाहरूको गाडीमा पेट्रोल भरिदिन पनि आदेश दिए । र, सिनेकर्मीलाई बिदाइ गरे । तर, त्यतिञ्जेलसम्म पनि न कमाल, न मीना न अरु कसैलाई थाहा पाए कि ती डाँकूका सरदार अरु कोही होइनन् बल्कि त्यो जमानाका खुँखार डाँकू अमृतलाल रहेछन् भन्ने । मीना अर्को शहरमा पुगेपछि जब उनले आफूले सँगै रात बिताएका ब्यक्ति डाँकू अमृतलाल हुन् भन्ने थाहा पाइन् एकछिन् त भयले बेहोश मात्र भइनन्... ।

चम्बल यमुना नदीको सहायक नदी हो । यो भारतको उत्तर र उत्तर–मध्य भागको राजस्थान र मध्यप्रदेश हुँदै बग्छ । यो नदी ९ सय ६६ किमि लामो छ र मध्यप्रदेशमा मात्र ३ सय ३५ किमि पर्छ । यो नदीको दुबै तर्फको ठूलो क्षेत्र जंगल र पहाडै पहाडले ढाकिएको घाँटी छ । डकैत गर्ने डाँकुहरूका लागि यो क्षेत्र सुरक्षित स्थान रहँदै आएको छ । फूलनदेवी, मलखानसिंह, पानसिंह तोमार, मानसिंह, निर्भयसिंह गुजर, गब्बरसिंह गुजरजस्ता भारतका खुँखार डाँकुहरूको इलाका हो यो । अमृतलाल पनि उनीहरू जस्तै डाँकु हुन् । उनी त्यस्ता डाँकु हुन्, जो अरुजस्तो बाध्यताले डाँकु बनेका होइनन्, शिक्षकको पेशाले आफ्नो सोख पूरा हुने नदेखेपछि डाँकु बन्न पुगेका हुन् । शोख पूरा गर्न डाँका डाल्न थालेकाले हुन् कुन्नी उनी अरु डाँकुजस्तो पुलिस देखेपछि भाग्दैनन्, बरु मुठभेड गर्न जान्छन् । प्रहरी थाना नै लुट्न पुग्छन् । शिक्षण पेशामा कार्यरत रहँदै चोरीको आरोपमा समातिए । तर, थानामा एक जना प्रहरीलाई नियन्त्रणमा लिए अनि बन्दुक र गोली लुटेर भागे । उनी सिधै चम्बल घाँटी पुगेर डाँकु रूपा पण्डितको ग्याङमा सामेल हुन पुगे । पढेलेखेका उनलाई रूपाले योजनाकार बनाए । ग्याङमा अमृतलालको प्रवेशपश्चात् रूपाले डकैतीमा ठुल्ठूलो सफलता हासिल गरे । अमृतलाल आफ्ना साथीहरूको साथमा दिनमा बस र रेल चढी घुम्न जान्थे र राति लुट्न जान्थे । प्रहरीसित मुठभेड गर्ने र चौकीमा लगातार आक्रमण गर्ने गरेकाले प्रहरीले उनलाई समाउन र मार्न अनेक योजना बनायो । तर, हरेक पटक प्रहरीलाई छलेर भाग्थे । त्यसैले मध्यप्रदेशका प्रहरीले उनको नाउँ नै राखिदियो ‘फ्याउरी’।

निर्दोष नागरिकलाई मार्न पनि पछि नपर्ने उनी नामी ऐयासी थिए । जेल परेका वा मुठभेडमा मारिएका आफ्नै ग्याङका सदस्यको परिवारका महिला सदस्यसँग यौन प्यास मेटाउँथे । उनी जुन गाउँमा जान्थे त्यहाँ पनि महिलामाथि बलात्कार गर्थे । बारूद र महिला उनको ठूलो कमजोरी थियो । यौनकै कारण ग्याङभित्रकै सदस्यले कैयौंपटक उनलाई मार्न खोजे तर हरेक पटक उनी बच्थे, भागेर अर्को ग्याङ बनाउँथे र फेरि तहल्का मच्चाउँथे । ऐयासीकै क्रममा ग्याङका सक्रिय सदस्य रथी करारको हत्यापश्चात् उनले रथीकी विधवा पत्नीसँग जबर्जस्ती सम्बन्ध बनाए । ग्याङमा रथीका सालो बद्री पनि केही समय अगाडि मात्र सामेल हुन पुगेका थिए । उनकी पत्नीसँग पनि अमृतलाल सम्बन्ध बनाउने कोसिसमा थिए । यो कुरोबाट बद्री निकै चिन्तित हुन थाले । यसबीच भिनाजुको रथीको मृत्यु पनि अमृतलालकै षड्यन्त्रको तहत भएको रहस्य थाहा पाए । क्रुद्ध उनी मौकाको प्रतीक्षामा बसे र एक दिन गोपालपुरको जंगलको घाँसे मैदानमा साथीहरूसँग दिउँसै मस्त निदाइरहेका मौका पारेर अमृतलालको बन्दुक खोसे र उनैलाई गोली हानी दिए । पटकपटक जेल परे पनि हरेक पटक जेलको पर्खाल नाघेर भाग्न सफल खुँखार डाँकु अमृतलाल आफ्नै ग्याङको सदस्यबाट मारिए । उनको हत्यापश्चात् बद्रीले प्रहरीसमक्ष आत्मसमर्पण गरे ।
 

टिप्पणीहरू